Λανθασμένες μετρήσεις και εκτιμήσεις για το μέσο χρόνο προβολής διαφημιστικών βίντεο τα τελευταία δύο χρόνια παραδέχθηκε πως έκανε το Facebook με το γεγονός να μην περνά φυσικά απαρατήρητο από τις διαφημιστικές εταιρίες.
Η εταιρεία δεσμεύτηκε πως αλλάζει τους μετρητές, αλλά οι διαφημιστικοί κολοσσοί που διαχειρίζονται τεράστια κονδύλια για πελάτες είναι αρκετά ενοχλημένοι με το λάθος του Facebook. Η διαφημιστική εταιρεία Publicis ειδιοποιήθηκε από το Facebook ότι αυτή η ανθασμένη μέτρηση μπορεί να σημαίνει απόκλιση από 60% έως και 80% σε σχέση με το πραγματικό νούμερο. Η Publicis μέσα στο 2015 αγόρασε διαφημιστικό χώρο αξίας 77 εκατομμυρίων ευρώ από το Facebook.
Η μετοχή του Facebook όπως ήταν λογικό μετά από το γεγονός αυτό έπεσε κατά 1.3%, στα 128 δολάρια, ενώ παράλληλα έβγαλε ανακοίνωση στην οποία αναφέρεται ότι πρόσφατα ανακαλύφθηκε ένα σφάλμα στον τρόπο υπολογισμού μίας εκ των παραμέτρων μέτρησης του χρόνου παρακολούθησης βίντεο.
Με αφορμή τις λάθος μετρήσεις, οι εταιρείες μάρκετινγκ στηλιτεύον το γεγονός ότι οι εταιρείες «κολοσσοί» του διαδικτύου, όπως το Facebook και η Google, δεν αφήνουν τρίτους να ελέγξουν τα δεδομένα που έχουν να κάνουν με την επισκεψιμότητα και το ενδιαφέρον το χρηστών.
Σύμφωνα με την WSJ, ο Κιθ Λίβερ, επικεφαλής του τμήματος μάρκετιγνκ της Unilever, παρομοιάζει αυτήν την πρακτική με το να «αφήνεις έναν μαθητή να βαθμολογεί μόνος του τα καθήκοντά του».