Μεγάλο “φάουλ” από το Facebook

109

Λανθασμένες μετρήσεις και εκτιμήσεις για το μέσο χρόνο προβολής διαφημιστικών βίντεο τα τελευταία δύο χρόνια παραδέχθηκε πως έκανε το Facebook με το γεγονός να μην περνά φυσικά απαρατήρητο από τις διαφημιστικές εταιρίες.

Όπως αποκάλυψε η Wall Street Journal, οι διαφημιστικές εταιρείες που αγοράζουν διαφημιστικό χρόνο στο Facebook είναι αρκετά ενοχλημένες, καθώς το μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης έδινε τα τελευταία δύο χρόνια πλασματικά στοιχεία για το ενδιαφέρον των χρηστών που παρακολουθούν βίντεο, παρουσιάζοντας στρεβλή εικόνα για τη δημοφιλία και την απήχηση των βίντεο στην πλατφόρμα του.Συγκεκριμένα, το σύστημα μέτρησης του Facebook δεν υπολόγιζε τους χρήστες που παρακολουθούν πενα βίντεο για λιγότερα από 3 δευτερόλεπτα, κάτι που ανέβαζε ψευδώς τα ποσοστά ανταπόκρισης των χρηστών στα διαφημιστικά βίντεο της πλατφόρμας.

Η εταιρεία δεσμεύτηκε πως αλλάζει τους μετρητές, αλλά οι διαφημιστικοί κολοσσοί που διαχειρίζονται τεράστια κονδύλια για πελάτες είναι αρκετά ενοχλημένοι με το λάθος του Facebook. Η διαφημιστική εταιρεία Publicis ειδιοποιήθηκε από το Facebook ότι αυτή η ανθασμένη μέτρηση μπορεί να σημαίνει απόκλιση από 60% έως και 80% σε σχέση με το πραγματικό νούμερο. Η Publicis μέσα στο 2015 αγόρασε διαφημιστικό χώρο αξίας 77 εκατομμυρίων ευρώ από το Facebook.

Η μετοχή του Facebook όπως ήταν λογικό μετά από το γεγονός αυτό έπεσε κατά 1.3%, στα 128 δολάρια, ενώ παράλληλα έβγαλε ανακοίνωση στην οποία αναφέρεται ότι πρόσφατα ανακαλύφθηκε ένα σφάλμα στον τρόπο υπολογισμού μίας εκ των παραμέτρων μέτρησης του χρόνου παρακολούθησης βίντεο.

Με αφορμή τις λάθος μετρήσεις, οι εταιρείες μάρκετινγκ στηλιτεύον το γεγονός ότι οι εταιρείες «κολοσσοί» του διαδικτύου, όπως το Facebook και η Google, δεν αφήνουν τρίτους να ελέγξουν τα δεδομένα που έχουν να κάνουν με την επισκεψιμότητα και το ενδιαφέρον το χρηστών.

Σύμφωνα με την WSJ, ο Κιθ Λίβερ, επικεφαλής του τμήματος μάρκετιγνκ της Unilever, παρομοιάζει αυτήν την πρακτική με το να «αφήνεις έναν μαθητή να βαθμολογεί μόνος του τα καθήκοντά του».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Καμία δημοσίευση για προβολή