BMW: 50 ΧΡΟΝΙΑ ΔΟΞΑΣ

71

 

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΘΩΜΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

Η BMW 2002 Hommage γιορτάζει τα 50 χρόνια ενός θρυλικού αυτοκίνητου, που για τους δικούς του λόγους έγραψε ιστορία στον χώρο της αυτοκίνησης. Ολοι θυμούνται φυσικά την BMW 2002, με την ιπποδύναμή της να αγγίζει ακόμα και τους 170 ίππους. Τρομερός αριθμός για την εποχή, μία εποχή που ξεκίνησε εν έτει 1966. Και λέμε ξεκίνησε, διότι η BMW 2002 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που κατασκευάστηκε σε μαζικούς αριθμούς, έχοντας turbo στους κινητήρες του.

Ποτέ άλλοτε ένα τέτοιο -ή καλύτερα ένα τέτοιου είδους- αυτοκίνητο δεν έκανε το ίδιο με τη θηριώδη BMW 2002 και να γιατί 50 χρόνια μετά, ο Γερμανός κατασκευαστής παρουσίασε την BMW 2002 Hommage, προκειμένου να τιμήσει με αυτόν τον τρόπο ένα μοντέλο το οποίο άλλαξε μια δική του σελίδα σε όλη την ιστορία της αυτοκίνησης. Πιστή στην παράδοσή της για καλά και άρτια τεχνολογικά μοντέλα, η BMW παρουσίασε ένα αυτοκίνητο που έχει αρκετά κοινά στοιχεία με την παλαιότερη έκδοση της BMW 2002. Και όπως μπορεί να δει κανείς από τις φωτογραφίες, το άγριο μπροστινό μέρος με τις σχεδόν κάθετες γραμμές, είναι σχετικά όμοιο με το πρώτο μοντέλο.

Από εκεί και πέρα, δεν θα μπορούσε να λείψει ούτε ο μαρσπιές ούτε φυσικά η αεροτομή (από το πίσω μέρος). Καθώς οι παλαιότεροι θα θυμούνται φυσικά το απλό δερμάτινο εξάρτημα που υπήρχε στην πρώτη BMW 2002 και το οποίο την έκανε να ξεχωρίζει από τα άλλα μοντέλα. Και αν τότε οι απολήξεις των εξατμίσεων ήταν… μία, στο νέο επετειακό αυτοκίνητο είναι τέσσερις. Και έτσι πρέπει να είναι τα πράγματα, αφού η ζωή πάει μπροστά και όλα οφείλουν να είναι πιο εξελιγμένα.

Στα πλαϊνά του αυτοκινήτου ξεχωρίζουν τα μυώδη πλευρά και φτερά, ως όφειλε να κάνει η BMW, παίρνοντας παράδειγμα την πρώτη BMW 2002 και οι αλουμινένιες ζάντες με κάπως κιτρινωπό χρώμα στο εσωτερικό τους, «δείχνουν» ακόμα περισσότερο στο αυτοκίνητο. Οσον αφορά στο μπροστινό μέρος, στο οποίο δεν αναφερθήκαμε και τόσο πολύ, ακόμα και περιγραφή να μη γίνει, οι παλαιότεροι θα έχουν καταλάβει τι έχει γίνει. Οπως και οι νεότεροι, οι οποίοι θα συνδέουν τον σχεδιασμό με άλλα μοντέλα τελευταίας τεχνολογίας και κατασκευής. Υπάρχουν οι δύο αεραγωγοί κάτω από το σήμα όπως τότε και όπως τώρα, ενώ τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα είναι εκείνα τα οποία θυμίζουν ακόμα περισσότερο μια «μπέμπα» η οποία δεν μεγάλωσε απότομα φυσικά, αλλά με το πέρασμα των χρόνων έγινε ένα αυτοκίνητο που ναι μεν 50άρισε, αλλά η μνήμη και η ενθύμισή της θα είναι πάντα δύο κομμάτια αλληλένδετα.

Και ξέρετε τι είναι αυτό που θα ενθουσιάσει τον οδηγό πέραν του σχεδιασμού του; Το μακρύ του μεταξόνιο. Ναι, καλά διαβάσατε, αφού φημίζεται για τα μακριά του σε μήκος οχήματα ο Γερμανός κατασκευαστής, ο οποίος δεν δίνει σημασία μόνο σε επιδόσεις, λειτουργικότητα και εργονομία, αλλά και στην ασφάλεια. Γιατί όσο πιο μακρύ είναι ένα αυτοκίνητο τόσο πιο δύσκολα χάνεται ο έλεγχός του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Καμία δημοσίευση για προβολή