Μαξ Φερστάπεν, το νέο αστέρι της F1

369

Ο έφηβος Ολλανδός έγινε στο γκραν πρι της Ισπανίας ο νεότερος οδηγός που κέρδισε ποτέ αγώνα στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όντας μόλις 18 ετών και 227 ημερών. Διαβάστε 10 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για το παιδί-θαύμα της Formula 1.


ΓΡΑΦΕΙ Ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΥΡΚΟΣ

1) Είναι γέννημα-θρέμμα μιας οικογένειας που το motorsport είναι τρόπος ζωής. Ο πατέρας του, Γιος, ήταν πιλότος της Formula 1 και μάλιστα, με καλούτσικα αποτελέσματα (δύο τρίτες θέσεις με τη Benetton Ford), όντας και αρκετά γρήγορος, η Βελγίδα μητέρα του, Σόφι Κούμπεν, συμμετείχε σε αγώνες καρτ, ενώ ο θείος του, Αντονι Κούμπεν, ο οποίος συμμετείχε σε αγώνες NASCAR στην Ευρώπη.

2) Γεννήθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου 1997. Ο «Mad Max» ξεκίνησε τους αγώνες σε ηλικία τεσσερισήμισι ετών, καθώς πήρε μέρος στο πρωτάθλημα Mini Junior που γινόταν στην περιοχή της Λιμβουργίας του Βελγίου, τη γενέτειρά του δηλαδή… Περιττό να γραφτεί ότι σχεδόν σε όλα τα πρωταθλήματα καρτ που συμμετείχε ήταν σαρωτικός. Στα 9 του αναδείχθηκε πρωταθλητής στην κατηγορία Minimax, ενώ το 2007 έκανε το νταμπλ, κατακτώντας το πρωτάθλημα καρτ τόσο στο Βέλγιο όσο και στην Ολλανδία. Στα 16 του πήρε «προαγωγή» για τα… κανονικά αγωνιστικά αυτοκίνητο, όταν τον Οκτώβριο του 2013 οδήγησε για 130 γύρους ένα Barazi-Epsilon FR2.0-10, για τον θεσμό της Formula Renault.

 

3) Μπορούσε να διαλέξει μεταξύ ολλανδικής και βελγικής υπηκοότητας για την αγωνιστική άδεια οδήγησης, αλλά -παρόλο που ταξιδεύει με βελγικό διαβατήριο- προτίμησε την πρώτη. Ο λόγος, όπως ο ίδιος εξήγησε, είναι το γεγονός ότι οι περισσότεροι άνθρωποι που τον στήριξαν στα πρώτα του βήματα στο motorsport (προφανώς και ο πατέρας του) ήταν Ολλανδοί. Κι ας προπονούνταν στην πίστα του Μάασαϊκ, η οποία βρίσκεται επίσης επί βελγικού εδάφους, λίγα μέτρα από τα σύνορα με τη χώρα της τουλίπας.

 

4) Πρώτη εμπειρία του σε πρωτότυπο μονοθέσιο τύπου Formula ήταν το 2014, στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Formula 1. Στην παρθενική του χρονιά στον θεσμό (και όπως αποδείχθηκε μοναδική) τελείωσε τη χρονιά ως τρίτος, πίσω από τον πρωταθλητή, Εστεμπάν Οκόν (Γαλλία) και τον πολύ πιο έμπειρό του, Τομ Μπλόμκβιστ (Μεγ. Βρετανία). Την ίδια χρονιά, πήρε μέρος με Toro Rosso στα ελεύθερα δοκιμαστικά του ιαπωνικού γκραν πρι της Formula 1, όντας ο νεότερος οδηγός στην ιστορία του σπορ που συμμετέχει ποτέ σε τριήμερα αγώνα.

 

5) Εχοντας υπογράψει από το 2014 με τους «μικρούς ταύρους», ο Μαξ τον επόμενο χρόνο κάνει τελικά ντεμπούτο και σε ολόκληρο τριήμερα αγώνα στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ηταν 15 Μαρτίου 2015, όταν έγινε ο νεότερος πιλότος που πήρε εκκίνηση σε γκραν πρι, όντας μόλις 17 ετών και 166 ημερών. Ετσι, άφησε πίσω του στη σχετική λίστα τον Χάιμε Αλγκερσουάρι. Ο κινητήρας του μονοθεσίου του δεν άντεξε, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει, ενώ βρισκόταν σε θέση που του έδινε πόντους.

574007d8b4815

6) Ο,τι του στέρησε η μοίρα… και ο κινητήρας στην Αυστραλία, του το έδωσε πίσω δύο εβδομάδες αργότερα στη Μαλαισία. Η STR10 άντεξε μέχρι τέλους, με αποτέλεσμα ο Φερστάπεν να καταταγεί έβδομος, μπροστά και από τον ομόσταβλό του, Κάρλος Σάινθ τζ., αλλά και από τους δύο «μεγάλους ταύρους» (δηλαδή τις δύο Red Bull) των Ντάνιελ Ρικιάρντο και Ντανιίλ Κβίατ. Ετσι, έγινε ο νεότερος οδηγός στην ιστορία της Formula 1 που παίρνει πόντους, αφήνοντας στη δεύτερη θέση της λίστας τον Κβίατ. Και κάπου εδώ ξεκινούν τα σημαδιακά γεγονότα που τον συνδέουν με τον Ρώσο…

 

7) Το δεύτερο γεγονός που ήρθε να τον συνδέσει με τον Κβίατ ήταν η «αρπαγή» της θέσης του στους «μεγάλους ταύρους». Ο Ρώσος, σε Κίνα και Ρωσία νόμιζε ότι το μονοθέσιό του ήταν συγκρουόμενο, χτύπησε δύο φορές με τον Σεμπάστιαν Φέτελ, με αποτέλεσμα ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής να εκφράσει τα έντονα παράπονά του στον Κρίστιαν Χόρνερ (αγωνιστικό διευθυντή της Red Bull). Χόρνερ και Χέλμουτ Μάρκο (σκιώδης πρόεδρος στην αυστριακή ομάδα) δεν μπορούσαν να αγνοήσουν τον άνθρωπο που τους έδωσε τόσες χαρές και αποφάσισαν άμεσα να… προάγουν τον Φερστάπεν στη Red Bull και να… υποβιβάσουν τον Κβίατ στην Toro Rosso. Απόφαση που κατακρίθηκε από πολλούς λάτρεις της F1, αλλά άνοιξε τον δρόμο για ακόμη καλύτερα πράγματα όσον αφορά τον Ολλανδό, ο οποίος πήρε «διαβατήριο» για μια ομάδα με καλύτερες περγαμηνές.

 

8) Γράφει ιστορία! Ο Φερστάπεν, στο ντεμπούτο του με την RB 12, δείχνει όλο το τριήμερο του ισπανικού γκραν πρι ότι διαθέτει τη δυναμική να βρίσκεται μεταξύ των καλύτερων της… δεύτερης γραμμής, πίσω από τους δύο πιλότους της Mercedes. Και πράγματι, όλα τα δοκιμαστικά (ελεύθερα και κατατακτήρια) αποδεικνύουν κάτι τέτοιο. Εκκινεί από την τέταρτη θέση του γκριντ, πίσω από τους Λιούις Χάμιλτον, Νίκο Ρόσμπεργκ και τον νέο του team mate, Ρικιάρντο. Η σύγκρουση των δύο πρωτοπόρων τον βοηθάει να διεκδικήσει τη νίκη, την οποία και τελικά καταφέρνει να πάρει, με καλύτερη στρατηγική και κρατώντας πίσω του, μέχρι την πτώση της καρό σημαίας, τον Κίμι Ραϊκόνεν. Ετσι, γίνεται ο νεότερος νικητής σε αγώνα της Formula 1, όντας 18 ετών και 227 ημερών. Αφησε, μάλιστα, πίσω του στη σχετική λίστα τον Φέτελ, με τον Γερμανό να είναι και εκείνος στο βάθρο και να είναι αυτός που τον συνεχάρη πιο ένθερμα από όλους!

 

9) Είναι ακόμη 18 ετών, αλλά αυτό δεν τον πτόησε να συνάψει σχέση με μεγαλύτερή του. Ο λόγος για τη Μικαέλα Αλίνε-Κοτουλίνσκι, μια όμορφη 23χρονη Σουηδέζα. Η συμβία του Μαξ, με την οποία συζούν σε δικό τους σπίτι στο Μονακό λίγες ημέρες μετά την ενηλικίωσή του, έχει και αυτή σχέση με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς είναι επαγγελματίας οδηγός σε πρωταθλήματα αυτοκινήτων τουρισμού και πρέσβης της Audi. Εντάξει, είναι και φορολογικός παράδεισος το Μονακό για όσους το… φυσάνε!

10) Μπορεί όλος του ο κόσμος να περιστρέφεται γύρω από το motorsport, ωστόσο δεν σημαίνει ότι δεν ασχολείται και με τον «βασιλιά» των αθλημάτων, που είναι φυσικά το ποδόσφαιρο. Μάλιστα, πρόσφατα δήλωσε ότι είναι οπαδός και μάλιστα ένθερμος της PSV Αϊντχόφεν. Σίγουρα και από την ομάδα του έχει γνωρίσει εξίσου πολλές χαρές τα τελευταία χρόνια…

max-verstappen-to-drive-for-toro-rosso-in-2015-announcement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Καμία δημοσίευση για προβολή