BMW M3 30 Jahre Edition: 30 χρόνια μετά!

93

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΘΩΜΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

Αυτό το καλοκαίρι είναι ιδιαίτερο για την BMW, καθώς πριν από ακριβώς 30 χρόνια βγήκε στην κυκλοφορία ένα μοναδικό αυτοκίνητο για τη γερμανική εταιρία: η BMW M3. Ενα πασίγνωστο και γρήγορο μοντέλο, το οποίο έκανε αμέσως αίσθηση. Η… καρότσα του, μάλιστα μετείχε τότε στο γερμανικό πρωτάθλημα τουρισμού. Ενας αξιος αντίπαλος για κάθε αυτοκίνητο που ήταν… σφαίρα. Σαν την Μ3, η οποία 30 χρόνια αργότερα δίνει τη συνέχεια σε εκείνο το μαγικό όχημα. Η BMW, λοιπόν, προκειμένου να γιορτάσει τα χρόνια που πέρασαν και να την τιμήσει, θα προχωρήσει στην κατασκευή ενός σπέσιαλ μοντέλου, που για την Αγγλία θα κατασκευαστούν μόλις 30 κομμάτια. Το αυτοκίνητο θα αναγνωρίζεται καλύτερα με την ονομασία BMW M3 30 Jahre Special Edition, το οποίο εφοδιάζεται -φυσικά- με νέες αναρτήσεις, ελατήρια και όλα αυτά που κάνουν ένα αυτοκίνητο να ξεχωρίζει.

03-f1

Το αγωνιστικό πακέτο, λοιπόν, αυξάνει τη δύναμη του κινητήρα κατά 19 ίππους, άρα η συνολική του ισχύς ανέρχεται στους 450, με τα 1.630 κιλά του αμαξώματος να κινούνται «πανάλαφρα» στον δρόμο και χωρίς… κομπιάσματα. Λογικό αυτό, καθώς το επίπεδο της τεχνολογίας και της εργονομίας, είναι στα… ύψη. Τα πρώτα 100χλμ./ώρα έρχονται σε 4δλ., 0,1 πιο γρήγορα από το ταπεινό μοντέλο παραγωγής. Μπορεί να μη λέει κάτι αυτό, αλλά πόσο πιο εύκολα να φτάνει ένα αυτοκίνητο αυτή την ταχύτητα, όταν τα μονοθέσια της Formula 1 κάνουν περίπου 2.5δλ.; Ο κινητήρας είναι 8κύλινδρος, διάταξης V, με την τελική του ταχύτητα να ανακόπτεται ηλεκτρονικά στα 250χλμ./ώρα. Από εκεί και πέρα, προκειμένου να μην υπάρχει το παραμικρό πρόβλημα με την οδήγησή του, η BMW έχει βελτιώσει την ανάρτηση, τα φτερά, έχουν τοποθετηθεί νέοι προφυλακτήρες, υπάρχει ενεργό διαφορικό, 7τάχυτο M DCT κιβώτιο και με λίγα λόγια, όλα τα νέα εξαρτήματα έχουν βέλτιστη απόδοση, ώστε να αυξάνονται με αυτόν τον τρόπο οι επιδόσεις.

Πέραν αυτού, βέβαια, για να γίνει ένα αυτοκίνητο γρήγορο, δεν γίνονται αλλαγές μόνο στον κινητήρα και στην αεροδυναμική, αλλά μειώνεται και το βάρος. Και δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό, παρά με τη χρήση ανθρακονήματος, που υπάρχει μπόλικο σε αυτό το αυτοκίνητο, όπως πχ. στους καθρέπτες, στα σπόιλερ στον πίσω διαχύτη και αλλού… Επίσης, υπάρχουν τρεις ρυθμίσεις οδήγησης (COMFORT, SPORT και SPORT+), επιλογές που δίνουν την ευχέρεια στον οδηγό να τρέξει ομαλά, ή κάπως πιο γρήγορα, ή απλά… γρήγορα.

03-f3

Η πρώτη Μ3 εμφανίστηκε στη Φρανκφούρτη το 1985. Τριάντα χρόνια μετά, ο μύθος συνεχίζεται με ένα αξεπέραστο μοντέλο, το οποίο είναι ικανό να κερδίσει ακόμα και αυτούς που δεν είναι φαν της BMW. Και αυτή είναι η μεγαλύτερη επιτυχία του!