Γέννημα-θρέμμα πρωταθλητής

152

Ο Νίκο Ρόσμπεργκ φαινόταν από… την κούνια τι θα γίνει όταν μεγαλώσει: πιλότος της Formula 1. Αυτό που έμελλε να κάνει από τότε που πρωτομπουσούλησε και έπειτα, ήταν να αποδείξει πως μπορεί να φτάσει τον πατέρα του, ή ακόμη και να τον ξεπεράσει.

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΥΡΚΟΣ

Μετά από κάποια διαδοχικά «χαστούκια», ο 31χρονος Γερμανός δεν το έβαλε κάτω, πείσμωσε, συγκεντρώθηκε στον στόχο του και πριν από λίγο καιρό τον πέτυχε, καθώς στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής. Ωστόσο, αιφνιδίασε άπαντες με την απόφασή του να αποσυρθεί από την αγωνιστική δράση, λίγες ημέρες αφότου κατάφερε και έκανε πραγματικότητα το όνειρό του. Δεν μπορούσαμε να μην αφιερώσουμε έναν δεκάλογο στον οδηγό-κομπιούτερ της, ο οποίος από την επόμενη σεζόν δεν θα βρίσκεται στο γκριντ…

1) Ο Νίκο γεννήθηκε στις 27 Ιουνίου 1985 στο Βισμπάντεν της Γερμανίας. Ο πατέρας του είναι ο πασίγνωστος Φινλανδός, πρώην πιλότος της Formula 1, Κέκε Ρόσμπεργκ, ο οποίος είχε επίσης κατακτήσει τον τίτλο της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού το 1982 ως πιλότος της Williams. Η μητέρα του είναι Γερμανίδα, λέγεται Ζίνα, είναι λιγότερο διάσημη, αλλά εξίσου σημαντική για εκείνον, καθώς όπως ο ίδιος δήλωσε, τον βοήθησε «στην προσωπική πτυχή της ζωής μου».

2) Ο φετινός παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 μεγάλωσε και κατοικεί ακόμη στο Μονακό. Στο κορυφαίο πρωτάθλημα του motorsport αγωνίζεται με τη γερμανική σημαία, καθώς ήταν εκείνη που χρησιμοποίησε πρώτη όταν έκανε ντεμπούτο στο σπορ. Στην F1, άλλωστε, δεν δίνεται η δυνατότητα για χρήση διπλής (ή τριπλής, αν συμπεριλάβουμε και το Μονακό) εθνικότητας.

3) Αν και -λόγω του πατέρα του- είχε και έχει τη δυνατότητα να ζήσει ως bon viveur, ποτέ δεν έκανε ξέφρενα πράγματα, εν αντιθέσει με τους περισσότερους σούπερ σταρ της F1. Η προσέγγισή του στα προσωπικά του ζητήματα είναι παρόμοια με εκείνη στα αγωνιστικά. Δηλαδή, κάνει κάθε του κίνηση μελετημένα, ήρεμα, με πολλή σύνεση και προσήλωση. Δεν είναι τυχαίο ότι έκανε γυναίκα του την επί πολλά χρόνια μνηστή του και παιδική του φίλη, Βίβιαν Ζίμπολντ, με την οποία έχουν και μια μικρούλα κόρη, την Αλάια. Τις πολλές περιπέτειες τις απέφευγε…

4) Οι περισσότεροι πιλότοι της Formula 1, και λόγω φύσεως του επαγγέλματός τους, είναι κοσμοπολίτες. Ο Ρόσμπεργκ το έχει αυτό σε υπερθετικό βαθμό, καθώς μιλάει άψογα και πέντε γλώσσες. Εννοείται γερμανικά, αλλά και γαλλικά, ιταλικά, αγγλικά και ισπανικά. Ωστόσο, δεν έμαθε την πατρική του γλώσσα, τα φινλανδικά, καθώς ο Κέκε τον συμβούλευσε να επικεντρωθεί σε γλώσσες οι οποίες θα τον βοηθήσουν στην αγωνιστική του καριέρα.

5) Η σχέση του με τον Λιούις Χάμιλτον θα είναι από τις πλέον πολυσυζητημένες, ακόμη και όταν εγκαταλείψουν την αγωνιστική δράση. Είναι μια σχέση αγάπης-μίσους, όντας από πολύ μικρή ηλικία σχεδόν παντού μαζί. Το μακρινό (πλέον) 2000 βρέθηκαν ξανά ομόσταβλοι στα καρτ. Ηδη από εκείνη την περίοδο υπήρχε μεγάλος ανταγωνισμός μεταξύ τους, αλλά τότε ήταν σε υγιή πλαίσια. Η τριβή στις σχέσεις τους ξεκίνησε από τη δεύτερη σεζόν συνύπαρξής τους στη Mercedes (2013), όταν και οι δύο διαπίστωσαν πως είχαν στη διάθεσή τους το «όπλο» για να κατακτήσουν τον τίτλο οδηγών στη Formula 1.

6) Οπως προαναφέρθηκε, ο Νίκο το… είχε με τα γράμματα. Μάλιστα, μπορούσε να σπουδάσει αεροναυπηγική μηχανολογία στο κολέγιο του βασιλικού πανεπιστημίου του Λονδίνου, ωστόσο αρνήθηκε τη θέση, καθώς ήδη είχε αρχίσει καριέρα του στην F1, όντας δοκιμαστής για τη Williams (την ομάδα με την οποία διέπρεψε ο πατέρας του) από ηλικία 17 ετών. Εκανε το ντεμπούτο του στο σπορ στις 10 Μαρτίου 2006 στο Μπαχρέιν και δύο ημέρες αργότερα, στον αγώνα, κατέκτησε και τους πρώτους του βαθμούς.

08-rosberg_1

7) Τα χρώματα του κράνους με τα οποία ξεκίνησε στη Formula 1 ήταν ίδια με εκείνα του πατέρα του, κίτρινο-μπλε-άσπρο. Ωστόσο, όταν πήρε μεταγραφή στη Mercedes για να οδηγήσει ως teammate του τεράστιου Μίκαελ Σουμάχερ, το… γύρισε σταδιακά σε κίτρινο με γκρι σκούρες λεπτομέρειες και μετέπειτα σε φουλ κίτρινο, για να κάνει αντίθεση με την ολοκόκκινη επιλογή του «Σούμι». Οταν στην ίδια ομάδα πήγε ο Χάμιλτον, τους μπέρδευαν (είχαν και οι δύο κίτρινο κράνος) κι έτσι αναγκάστηκαν να αποχωριστούν έκαστοι το εν λόγω χρώμα, για να μην υπάρχει διαφωνία (και) σε αυτό. Ετσι, το 2014 ο Λιούις έκανε… μετάβαση στο λευκό, με τον Νίκο να επιλέγει το σκούρο μολυβί (σχεδόν μαύρο). Επίσης, όταν οι πιλότοι κλήθηκαν να αποφασίσουν ποιο νούμερο θα έχουν πλέον σε όλη την υπόλοιπη καριέρα τους στο σπορ, προτίμησε το 6, το οποίο είναι το αγαπημένο τόσο του Κέκε όσο και της Βίβιαν. «Εάν έφερε γούρι σε εκείνους, σίγουρα θα συμβεί και σε μένα», είπε.

8) Το πρώτο του βάθρο στο σπορ άργησε λίγο, όπως και το παρθενικό του πρωτάθλημα. Ήταν 16 Μαρτίου του 2008, στον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν στην Αυστραλία, όταν τερμάτισε τρίτος. Ωστόσο, την πρώτη του νίκη θα την πανηγύριζε τέσσερα χρόνια και κάποιες ημέρες αργότερα. Το ημερολόγιο έδειχνε 12 Απριλίου 2012 στην Κίνα όταν γεύτηκε σαμπάνια από το ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Ιστορική στιγμή και γιατί ήταν η πρώτη νίκη της Mercedes από την ημέρα που επέστρεψε στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

9) Οι συγκρίσεις και τα κοινά στοιχεία με τον Κέκε ήταν αναπόφευκτα. Στις 26 Μαΐου 2013 κερδίζει για πρώτη φορά στην καριέρα του και στο Μονακό, 20 χρόνια και κάτι ημέρες μετά το αντίστοιχο επίτευγμα του πατέρα του εκεί. Έτσι έγιναν το πρώτο δίδυμο πατέρα-υιού που στέφθηκε… βασιλιάς στο Μόντε Κάρλο. Μάλιστα, και για τους δύο ήταν η δεύτερη νίκη της καριέρας τους. Ωστόσο, ο μικρός Ρόσμπεργκ έμελλε να ξεπεράσει τον πρεσβύτερο, καθώς μόλις στην επόμενη σεζόν (2014) πανηγύρισε πέντε φορές από το ψηλότερο σκαλί του βάθρου, όσες ο πατέρας του σε όλη την καριέρα.

10) Η ΔΙΚΑΙΩΣΗ! Μετά από δύο σερί χρονιές που έπινε το… πικρό ποτήρι από τον Χάμιλτον, έπειτα από 23 νίκες στο σπορ και 30 pole positions, ο Ρόσμπεργκ στέφεται στο Αμπου Ντάμπι παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 για πρώτη φορά στην καριέρα του. Το ημερολόγιο έγραφε 27 Νοεμβρίου 2016 όταν έγραφε ιστορία και έβγαζε για πάντα από πάνω του την ταμπέλα του looser. Ετσι, οι Κέκε και Νίκο έγιναν το δεύτερο δίδυμο πατέρα-υιού που κατακτά τον τίτλο στο σπορ μετά τους Γκρέιαμ και Ντέιμον Χιλ. Μάλιστα, ο τελευταίος, ήταν ο πρώτος που έσπευσε να συγχαρεί τον 31χρονο Γερμανό για το επίτευγμά του.

Η ΑΠΟΦΑΣΗ-ΒΟΜΒΑ

Δεν πέρασαν και πολλές ώρες από την κορυφαία στιγμή της καριέρας του και ο Νίκο αποφάσισε να… σοκάρει τον πλανήτη. Με μια μακροσκελή ανακοίνωση στο επίσημο προφίλ του στο Facebook γνωστοποίησε την απόσυρσή του από την αγωνιστική δράση μόλις στα 31 του χρόνια! Πλέον, μπορεί να αφοσιωθεί περισσότερο στη Βίβιαν, την Αλάια, όλη του την οικογένεια και να απολαμβάνει πιο ξένοιαστος την αγαπημένη του Μπάγερν Μονάχου…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Καμία δημοσίευση για προβολή